A bejegyzés káromkodásokat tartalmazhat.
Előre elmondom, hogy nekem a zene majdnem mindent feledtetett. Annyira nagyon el volt találva, sodró volt, lendületes, imádtam. Az is állatul ki volt találva, hogy Bane-nek saját témája volt, és kb. úgy lengedezett körülötte, mint egy köpeny. Ha közeledett, erősödött, ha a távolban volt, halk volt. Fasza.
Az a jelenet, amikor a több ezer, félautomata fegyverrel felszerelt bűnöző ellen feláll takaros 20 széles-150 mély falanxba az a háromezer rendőr, akkor hogy nem kattant be az, hogy "debazmeg, Nolan Batmanje arról szólt, hogy legalább egy kicsit a valósághoz próbálja közelíteni... amennyire egy képregényhőst lehet". Komolyan, az amerikai zászlót hiányoltam a háttérből, mivel a részeges-apuka-belerepül-- repülőcsészealjba jelenet megvolt..(századosúr díszegyenruhában). Hát baszki, a jóltáplált, védelmi állásokat kiépített, fegyverzetben-páncélzatban erősebb védők konkrétan SZARRÁ lövik a háromezer zsarut. mi ez, Braveheart?
Bane idegesítő orrhangjáról már szóltam, de ha már Bane: TUDJA, hogy a bőregér egyenlő Wayne-nel, TUDJA, hogy milyen kiképzést kapott, arról szól az egész film, hogy tökéletesen felépíti Gotham pusztulását, hogy saját maga tépje szét magát... és azt akarod mondani, hogy nem gondolt arra, hogy Wayne esetleg KISZABADUL? annyira telik, hogy művelt brit orrhangján megjegyzi "dejsz' ez lehetetlen."
Bane eredetsztorija? Bazmeg, miért nem hozzuk elő, hogy az Erő termékenyítette meg az anyját, és nyakig van midikloriánnal? (Over NINE THOUSAND!!!) Pont az volt Nolan előnye, hogy nagyon kevés miszticizmust kevert bele. Miért nem volt jó az eredeti sztori? Pont annyi valóság volt benne, mint az árnyak ligájában.
Ha már börtön: miért nincs elmondva, hogy ez miért Bane börtöne? Egyáltalán, miért Bane börtöne? Egyébként meg. Miért segítenek neki a rabok? Ha Bane biztos akart volna lenni abban, hogy Wayne nem tér vissza, miért nem tépte ki a doki gerincét? Egyáltalán, Bane MIÉRT NEM TÖRTE EL WAYNE GERINCÉT? Bazmeg, kapott egy ficamot?
Atombomba. Most komolyan, annyi telik a szuperbűnözőtől, hogy fog egy gömböt, rárak egy vörös számlálót, és körbehordja a városban kamionnal? Miért nem volt pirosdrót-kékdrót dilemma a végén, mint a halálosfegyverben? Egyébként itt sajnáltam, hogy Nolan nem gondolta végig, hogy esetleg Blake-et, ahogy az a képregényben is áll (igaz, Azraelnél), mondjuk Fox segítségével beöltöztethette volna pótBatmannek. Arra az időre, míg Wayne úr rehabilitálódik. Jut eszembe, az egész kiindulóhelyzetet nem értettem: mi baja volt Bruce-nak az elején? Az tetszett volna, ha elkezdik mondani ezt a nyolcéves évfordulót, majd visszatekintésben Bruce háttörést szenved... de mi volt a baja a film elején? Köszvény?
Jut eszembe, a lezárás. Bane-t elbasszák a motorral, mint egy Looney Tunes-rajzfilmben. Aztán meg bazdmeg, mint a Harry Potterben. Arra nem adott lehetőséget a rendező, hogy mikor Alfred felnéz, NE VIGYE RÁ A KAMERÁT WAYNE-re, hadd legyen meg az illúzióm, hogy nem élte túl. Amikor vesénszúrták, még örültem is, hogy ennyire jól összekapcsolták a második résszel, ahol direkt kiemelik, hogy a ruha kicsit sérülékenyebb késeléssel szemben. Gondoltam, akkor meghal. Gondoltam, esetleg felrobban a bomba, és így lesz epic conclusion, Gothamnek vége. Még azt is elviseltem, hogy felkapja az atomot, kiviszi az öböl fölé, és felrobban. De, de, de.....
Tetszett, ahogy Alfred sírt, mert cserbenhagyta Bruce apját.
De hogy utána megmutatjuk Bruce-t, hogy él, boldog, a macskanővel van, MAJD BLAKERE ERŐSZAKKAL RÁHÚZZUK ROBINT....
FFFFFFFFFFFFFFFFFUUUUUUUUUU
Ez már sok volt.
De hogy a kritikám vaskos, bűzös rohadt, romlott húsdarabját a pozitívum két hajszálvékony kenyérszelete közé préseljem: Bane az utcai harcos jelenetben mutatkozott meg igazán. Pontosan ezt vártam volna tőle: a visszafojtott, kitörésre kész korlátlan agressziót. Amikor begyorsult, az nagyon király volt.
De ennyi.
Sorrend tagadhatatlanul 2,1,3.